Cannondale SuperX

Martin weet precies wat hij wil als het om fietsen gaat. Voor zijn nieuwste aanwinst, de Cannondale SuperX, koos hij dan ook niet voor een standaard setup, maar voor een volledig custom build die snelheid en prestaties combineert. Omdat het losse Lab71-frame stevig geprijsd is en nauwelijks verschilt van het standaard model, besloot hij slim te werk te gaan: hij kocht de SuperX 3, compleet afgemonteerd, en liet de fiets direct volledig strippen om hem opnieuw op te bouwen naar zijn eigen wensen.

De nieuwe setup draait om de SRAM Red XPLR 13-speed derailleur, gecombineerd met een Red crankstel met powermeter in de spider. Ook de remmen en shifters zijn van SRAM Red, wat de fiets een high-end afmontage geeft met maximale precisie en lichtgewicht prestaties.

Voor de wielset koos Martin de Zipp 303 Firecrest, een set die bekendstaat om zijn aerodynamische voordelen en lage gewicht. Die hebben we gecombineerd met Vittoria Mezcal 44mm banden, voor grip en snelheid op uiteenlopende ondergronden.

Qua cockpit bleef de Cannondale C1 Conceal stuurpen behouden, maar het stuur werd vervangen door een ENVE SES Aero IN-route carbon stuur van 37cm breed, met een flare naar 42cm in de beugels. Dit zorgt voor een aerodynamische en comfortabele grip tijdens snelle gravelritten.

Het resultaat? Een ongekend snelle en lichtgewicht gravelracer die helemaal op Martin’s rijstijl is afgestemd. De Cannondale SuperX heeft maar één doel: vol gas gaan. En met deze afmontage is Martin daar helemaal klaar voor.

Specificaties:

  • Frame: Cannondale SuperX ‘Raw’, 51
  • Stuurpen: Cannondale C1 Conceal, Alloy, 31.8, -6°
  • Stuur: ENVE SES Aero In-Route
  • Zadelpen: Cannondale Hollowgram SL 27 KNOT 0 offset
  • Groepset: SRAM Red XPLR 13-speed
  • Wielen: Zipp 303
  • Banden: Vittoria Mezcal 44